Beceri ve Bağlam Temelleri Soru Yazımını şart koşuyor bakanlık. Yani klasik soru, test, açık uçlu.. bunlar ya sorulmayacak, sorulacaksa da çocuğun yaşantısal çıktılarını analiz etmeye yönelik olacak. Çocuğu hayata/eyleme yönelten yönlendiren sorular olacak.. Sorularda gündelik yaşam deneyimleri yoklanacak veya buna yönlendirilecek..
Bunları Tamamlayıcı Ölçme Araçları içerisine yedirmek nispeten daha kolay.. Bunların da neler olduğunu aşağıda belirttim.
Neyse, tane tane açıklamaya çalışayım..
...
Becerileri Dörde Ayırmışlar
Kavramsal Beceriler (anlamaya/anlatmaya yönelik beceriler)
Temel Beceriler (bilgi ve yorumlama gerektirmeyen motor beceriler)
Bütünleşik Beceriler (en aktif kullanılan, kavramsal, analiz ve eleştirel beceriler)
Üst Düzey Düşünme Becerileri (stratejik düşünme)
...
Soru/Konu Anlatımı Yazılırken..
Milli kalkınma hamleleri ve usulal projeler
Sosyal ve duygusal öğrenme becerileri
Değerlerimiz (10 kök değer örtük olarak)
Okuryazarlık becerileri (özellikle teknoloji ve bibliyografya alanında)
vurgulanmalıdır.
...
Hazırlık soruları muhakkak olmalı.
Hazırlık soruları öğrencide bilgiyi yoklamamalı. Onun yerine yaşam deneyimleri veya ön bilgilerini açığa çıkaracak nitelikte olmalı. Ünitede kapak sayfasının hemen ardında, konu anlatımından önce ve maksimum 3 tane olmalı.
...
Tamamlayıcı/Alternatif Ölçme Araçları
Rubrikler (dereceli puanlama araçları)
Öz değerlendirme
Akran Değerlendirme
TDA (Tanılayıcı Dallanmış Ağaç)
3-2-1 Tekniği
Portfolyo/ürün Dosyaları
Drama/Gösteri Teknikleri
Gezi Etkinliği (yönergesi ve gezi sonunda değerlendirme formu muhakkak olmalı)
...
Yine öğrendiklerimi ekleyeyim buraya inşallah..
_______________________
Not. Bu yazıyı teşhir amaçlı değil sadece şahsi bilgilerimi arşiv/derleme ve kalıcılığı sağlama amacıyla yazıyorum. Başka bir amaç/gaye güdülmemiştir bu yazı yazılırken..